Dagreis naar Limburg

Op donderdag 13 juni 2024 zijn we samen met Senioren Goirle een dagje uit geweest naar Limburg.
We vertrokken om half negen in Goirle en iets voor negen werden de leden van SB-Riel opgehaald op het Dorpsplein.
Eerst reden we naar het rozendorp Lottum. Bij aankomst kregen we  koffie of thee met een rozengebakje.
We kregen ook een videovoorstelling over de geschiedenis van de roos, de verschillende soorten rozen en de verzorging ervan.
Vervolgens bezochten we de prachtige rozentuin met 65 soorten rozen met het predicaat “top-roos”.
Aansluitend hebben we op die locatie ook de lunch gebruikt. Bij vertrek kregen we nog een glaasje rozenlikeur aangeboden.
Hierna vertrokken we naar Maasbracht voor een 2 uur durende vaartocht over de Maasplassen.
Het was die dag gelukkig heerlijk weer en we hebben buiten op het dek  in het zonnetje genoten van de tocht.
Daarna met de bus naar het witte stadje Thorn voor een afsluitend 3 gangen diner. Om 21.00 uur ’s avonds waren we weer terug in Riel.
We hebben er weer ontzettend van genoten! Jammer dat maar 10 Rielenaren aan deze reis hebben deelgenomen!

20 maart, bracht Kunstkring Riel ( SB-Riel) een bezoek aan het Nederlands Steendrukmuseum in Valkenswaard.

Daar was o.a. de expositie “PUNT. Pointillisme. Pop-art.Pixel”.
Onze gidsen wisten het ambacht van lithografie goed voor het voetlicht te brengen.
Ook een drukdemonstratie ontbrak niet. Een leerzame dag.

Algemene ledenvergadering.

Op 19 april was onze jaarlijkse Algemene Ledenvergadering in de Leybron.
Gelet op de economische omstandigheden werd besloten de contributie van SB- RIEL
te verhogen van €25 naar €27,50.

Na afloop was er een heel gezellig optreden van onze Goirlese troubadour Jo Hogendoorn.
En natuurlijk had ie z’n Witpen bij!

Bezoek Beeldengalerij Het Depot met de Kunstkring.

18 leden van de kunstkring hebben op 26 oktober een bezoek gebracht aan beeldengalerij Het Depot in Wageningen. Een prachtig gratis museum wat de focus zet op de torso en fragmenten van het menselijk lichaam. Onderdeel van het museumbezoek was ook het naast de beeldengalerij gelegen Arboteum Den Dreijen. Het was een heerlijk ontspannen dag waarbij iedereen verrast was door de zeer afwisselende kunst in de prachtige gebouen en mooie tuin. Het was genieten!

Traditie kamer op vliegbasis Gilze-Rijen

16 leden hebben op donderdag 24 augustus een bezoek gebracht aan de traditie kamer op Vliegbasis Gilze-Rijen.
Een interessant uitje georganiseerd door onze activiteiten commissie.

Op pad met het IJzeren Paard.

Op 15 augustus gingen we met 12 leden op pad met het Ijzeren Paard van Paula van Iperen. We hebben een mooie tocht gemaakt over de Rielse heide waarbij Paula verschillenden wetenswaardigheden wist te vertellen.

Speelkaarten Museum Turnhout

Op donderdag 10 augustus hebben we met een select clubje van 8 leden een bezoek gebracht aan het Speelkaarten Museum in Turnhout.

High-Tea

Dinsdag 1 augustus hebben we met 17 leden genoten van een heerlijke high-tea bij Brehees.

Meerval Kwekerij

Op dinsdag 18 juli hebben we met 12 leden een bezoek gebracht aan een Meerval Kwekerij in Spoordonk